måndag 10 januari 2011

Fyndar dag....



Åhh igår va jag o en underbar vän iväg på fyndar dag,
Ja ögonen var inställda på fynd...

Hm, om det blev så mycket fynd vet jag inte men ack så
många ögongodis...
Bilen var full när vi begav oss hemåt..


O hela 4 ställen han vi med, med start på Östregård i Moheda...
Första gången jag varit där då det har varit lagom mycket folk, ja man kunde minsan
gå o titta igår..
Härligt!!



Tyvär inga bilder på nya fynd idag, vädret är alldrles för grått
för att få till några bilder..

Så idag bilder från min förra fyndar utflyckt..




Lovar o fotta de nya ögonstenarna så fort himlen vill visa lite ljus...
Ja för grått o mörkt är det verkligen idag, huuu...
Januari o Februari är låååånga månader...

Så här gäller det minsan att muntra upp sig själv med ögonstenar o
ljuvliga blommor...
Hur ska man annars stå ut?!

Varma MåndagsKramar

11 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vad roligt att vi hade varit på Östregård båda två igår! Hoppas du gjorde några fina fynd där, ska bli spännande att se... Dina "gamla" fynd är helt ljuvliga! Vitt porslin är en stor favorit hos mig också.

Hoppas du får en fin kväll!

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att det blev några roliga fynd.Dina bilder är helt underbara.År också en älskare av vitt porslin bara så fint.Ha en fin kväll.Varm kram Rita ♥

Liza sa...

Åh hade så gärna åkt dit igår men fick ingen med mig..
Kan du tipsa om några andra bra loppisar?

Ha det bra!

Kram Liza

Norregård sa...

Hej Elin!
Hade gärna varit i Moheda igår...men det var inte jag!
Klart att du måste fråga om du får en ny chans;o)

Kram Malin

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Vad fina fynd du visar fast dom inte är dom nyaste..
Vitt porslin är så fint. Det kan man aldrig få för mycket..
Vad kul att hitta nya saker.
Var ligger Östergården?
Är det nere Skåne?
Visst är det grått ute men jag försöker tänka bort till våren och vrmen och när allt börjar blommaa upp igen..
Vårblommor får man frossa nu så man känner att ljuset är på väg.
Idag hade vi soöen framme en stund men oj vad jag såg..
Att det var dags till storstädningen..
Ha en fortsätt bra kväll!

Kram

kallebodalantliv sa...

där har jag aldrig varit ...kanske får man ta en tur dit ...vi kanske kan slå oss ihop någon gång framåt våren ? hade varit kul ...ja , vitt porslin är så sött ...man får hita alla kyphål att få fram våren nu ...kram på dig ..jeanette.kallebodalantliv

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Då får jag hålla tummarna för att det blir bättre fotoväder snart så att vi får se vad du hittade för fint!
Stor Kram Annelie ♥

Pållan sa...

Vilket fantastiskt bord. Jag funderar på att snickra ihop något liknande. Ha en skön vecka. Kram Pållan

Vit dröm sa...

Ska bli kul att se dina fynd senare:) Fina bilder som alltid när man kikar in här!
Ha en toppenstart på veckan!
Kramar Anna

Tulipa sa...

Hej!

Ja det gäller minsann att göra roliga saker och göra sånt man tycker om så bli dessa månader inte så dumma i alla fall...

Det finns ju en vår där ute under snön...

Låter som en härlig utflykt!

Kram Mariette

Villa Vinkelhaken sa...

Ska bli kul att se dina fynd senare! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny